Πρόγραμμα πολιτισμού ενταγμένο στη θεματική: Φιλαναγνωσία

Πρόγραμμα πολιτισμού ενταγμένο στη θεματική: Φιλαναγνωσία

Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2015-16 με μια ομάδα μαθητών του σχολείου (5 μαθητές) ξεκινήσαμε ένα πρόγραμμα πολιτισμού με τίτλο: «Έκφραση, δημιουργία και υγεία μέσα από τη λογοτεχνία». Το πρόγραμμα εντάσσεται στη θεματολογία της φιλαναγνωσίας. 

Διαβάσαμε τα βιβλία:
  1. «Στης Καμηλοπάρδαλης τη μύτη» της Μαριανίνας Κριεζή, εκδ. ΑΜΜΟΣ
  2. «Αχ! Γιατί να είμαι γάτα» της Μαριανίνας Κριεζή, εκδ. ΑΜΜΟΣ.

Διαβάζοντας πολλές φορές το πρώτο βιβλίο, ζητήσαμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν τις δικές τους εικόνες, άλλοτε βλέποντας τις εικόνες στο βιβλίο και άλλοτε στον υπολογιστή.

Κάθε φορά που διαβάζαμε το βιβλίο, αφήναμε χρόνο στα παιδιά για να θυμηθούν τα λόγια. Επειδή το παραμύθι είναι σε έμμετρο λόγο, ο οποίος είναι πιο ευχάριστος για τα μικρά παιδιά, ήταν πιο εύκολο να θυμηθούν λέξεις που άκουγαν ή να πουν κάποιες δικές τους. Έτσι, σημειώνοντας αυτά που κάθε φορά έλεγαν, χωρίς να το έχουμε κατά νου από την αρχή, οδηγηθήκαμε από τα ίδια τα παιδιά στη δημιουργία του δικού μας παραμυθιού: «Στης καμηλοπάρδαλης τη μύτη» (σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή), το οποίο είναι βασισμένο στο πρωτότυπο.

//www.joomag.com/magazine/-/M0976425001486230492

Διαβάζοντας το δεύτερο βιβλίο, ζωγραφίσαμε, κάναμε κούκλες,δημιουργήσαμε αφίσα από το εξώφυλλο του βιβλίου και αφού συντομεύσαμε κατά πολύ τα λόγια του παραμυθιού, παίξαμε κουκλοθέατρο, το οποίο μπορείτε να δείτε προς το τέλος του βίντεο που παρουσιάζουμε (5ο λεπτό).